joi, 21 noiembrie 2013

Lista cu dorinţe

  Ca orice colecţionar, îmi doresc ca mica mea familie de orhidee să se mărească. Mă rog, colecţionar e cam mult spus. Numărul plantelor pe care le am nu mă face să mă încadrez în această categorie. Chiar dacă pentru mulţi un număr de aproximativ 100 şi ceva de orhidee poate fi impresionant, după părerea mea e nevoie de mai mult. Şi nu doar numărul plantelor contează ci mai ales experienţa căpătată, diversitatea, inovaţiile aduse în creşterea lor şi nu mai puţin important setea de cunoaştere. Niciodată nu e destul, niciodată nu poţi spune:'' Gata, ştiu tot. Sunt expert.'' Iar lucrurile astea se fac în timp, în ani şi ani, acolo unde există cu adevărat pasiune.
  Şi pentru că îmi doresc o familie mai mare (chiar dacă spaţiul devine tot mai mic) am făcut o listă cu dorinţe. Nu e o listă uşor de bifat. Nu toate exemplarele sunt la îndemână, poate nici nu le voi avea vreodată. Dar de visat pot visa şi cum spunea cineva:'' Dorinţele scrise se împlinesc mai uşor pentru că Universul va conspira pentru îndeplinirea lor''. Să vedem, poate funcţionează :).
  Prima pe lista dorinţelor este Beallara Marfitch 'Howards Dream'.


  O orhidee pe care o urmăresc de ceva timp dar încă nu am nici văzut-o măcar. Ştiu că acum vreo doi-trei ani a fost prin magazinele mari şi unele florării, dar atunci încă nu era pe lista mea. Acum ocupă primul loc. Mi-o doresc foarte mult pentru că mi se pare că are o floare spectaculoasă. Forma petalelor şi sepalelor, ''fustiţa'' ondulată şi pictura uimitoare cu nuanţe de alb şi violet, fac din această orhidee o vedetă între toate Beallarele. Sper să o regăsesc curând în magazine, la un preţ rezonabil şi mai ales în stare bună.
  Locul al doilea pe lista dorinţelor este Encyclia Cochleata.


  Aţi înţeles cred, motivul pentru care această orhidee este pe lista mea. Arată extraordinar. De multe ori când văd ceva ieşit din tipare mă întreb cum a putut natura să creeze aşa ceva. Este şi cazul acestei orhidee. Privind-o, mă întreb cum s-a întâmplat, cine a fost muza. Şi ca totul să fie mai mult decât se vede, minunăţia asta are şi parfum. A fost şi ea acum mai mulţi ani în magazine, în unul cel puţin ştiu sigur, însă la vremea aceea cred că nici nu ştiam prea bine ce este o orhidee. La fel ca şi la prima, sper ca într-o zi nu foarte îndepărtată Encyclia să facă parte din familia mea.
  Pe al treilea loc pe lista cu dorinţe este o orhidee albastră. Una natural albastră, în două variante. Acceptată oricare dintre ele, dar preferabil amândouă.



  Iubesc albastrul. O culoare care îmi aduce bucurie, mă face să mă simt bine şi pe care o caut aproape involuntar în orice lucru. Şi mai ales în flori. Florile albastre sunt o bucăţică de cer senin adusă lângă suflet. Mari sau mici, parfumate sau nu, mă încântă de câte ori le privesc. Dar nu vorbesc de florile albastre care şi-au căpătat culoarea în vreun laborator mai mult sau mai puţin sofisticat. Acel albastru nu are pentru mine nicio valoare. De aceea orhideea albastră, naturală, nu poate să lipsească din dorinţele mele. Probabil cele două exemplare nu voi putea să le cumpăr decăt comandate de afară. La noi, puţin probabil să găsesc. Dar dorinţa există.
  Cea de-a patra dorinţă este un pic de domeniul fantasticului. Cel puţin pentru mine. Wilsonara Kolibri.


  Foarte greu de imaginat că voi vedea vreodată un exemplar măcar, la una dintre florării sau într-unul din magazinele pe care le frecventez. O orhidee foarte atrăgătoare, jucăuşă, cu flori uimitoare. Nu ştiu dacă este şi parfumată, dar parcă nici nu mai contează. Mi-o doresc însă pare destul de greu de îndeplinit acest vis.
  Următoarele pe lista mea sunt tot Wilsonara.   Sheila Anne, Terry Winkler şi  Anaway Augie.


  Trei exemplare uimitor de frumoase. Florile dantelate, modelul pictat pe fiecare petală în parte, culorile îmbinate atât de elegant, mă fac să visez frumos şi să sper că vreodată, cândva, le voi putea admira de aproape şi le voi putea atinge frumuseţea.
   Lista, ajunsă la final de data asta, se încheie cu Tolumnia.


  O altă orhidee minunată. Sunt multe varietăţi, în multe combinaţii de culori dar toate au în comun un lucru. Sunt delicate ca nişte fluturi. Mi-aş dori oricare dintre Tolumnii. Fiecare are are acel ceva inconfundabil. Nu poţi încurca Tolumnia cu Oncidium pentru că florile, deşi apropiate ca formă, sunt diferite ca şi culoare, model şi felul în care sunt prinse pe tija florală. Cu siguranţă, Tolumnia o voi putea avea doar dacă o achiziţionez din afara ţării.
  Cam asta e lista mea de dorinţe. Varianta scurtă :) Mai sunt şi alte orhidee pe care mi le doresc. Probabil la începutul anului viitor voi continua acest subiect.

Niciun comentariu :