luni, 18 noiembrie 2013

Vanda Princess Mikasa, înflorită

  Prima mea postare pe acest blog a fost despre vanda. O orhidee care îmi este foarte dragă pentru că o am de la cineva care mi-a fost foarte drag.  O persoană deosebită la care mă gândesc de câte ori vănduţa mea este înflorită. Şi nu numai.
  Suntem la a doua înflorire pe acest an, la fel de frumoasă, la fel de impunătoare, la fel de preţioasă.


  Vanda în general, şi a mea în mod special :) , are câteva particularităţi. Unele comune cu alte orhidee, altele fiindu-i atribuite doar ei. Prima particularitate este dată de modelul discret de pe petale şi sepale. Genul acesta de ''geometrie'' este întâlnit mai mult la orhideele vanda care au o singură culoare. În special cele albastre şi mov. Am observat şi la cele albe, dar aceasta ''geometrie'' pare mai vizibilă abia când florile încep să se ofilească.


  Poate ''geometrie'' e totuşi prea mult spus. Când priveşti o floare de vanda vezi doar delicateţe, culoare, perfecţiunea formelor şi nuanţelor, modelul acela fiind un detaliu în plus, o născocire frumoasă a naturii pentru a atrage atenţia şi mai mult asupra orhideei.
  Sunt fascinată de forma florilor, de culori, de modelul picturii, dar niciodată nu trec cu vederea ce se află şi cum arată în centrul fiecare  flore. ''Năsucul'', cum spun eu :) La vanda mea ''năsucul'' este roşu. Nu îmi vine în minte acum o culoare care s-ar fi putut potrivi mai bine de atât. Este o completare perfectă.


Ceva ce nu am văzut la alte orhidee, şi cu siguranţă nici la alte plante, este ascuns în spatele fiecărei flori în parte. Ceva minunat, ce poartă cu mândrie cea mai frumoasă dintre flori. Codiţa. Nu poate trece neobservată. Niciodată. Liniile perfecte care o îmbracă de sus până jos, îi dau o elenganţă aparte, nemai întâlnită la nicio codiţă de floare. 


O altă particularitate a vandelor este de fapt un minus din punctul meu de vedere. Toţi iubitorii de orhidee sunt impresionaţi în faţa tijelor încărcate de flori. Oare cum ar arăta o tijă de vanda cu ramificaţii? Vă puteţi imagina ceva mai frumos? Din păcate vanda nu ramifică pe tije sau eu cel puţin nu am cunoştinţă despre asta. Alte lucruri mai puţin obişnuite la vanda sunt florile pelorice şi tijele terminale. Ambele destul de rar întâlnite.
Până voi avea o nouă orhidee vanda, pelorică sau nu, însă la fel de spectaculoasă, mă bucur de ceea ce am şi nu-mi doresc decât să fie sănătoasă şi să înflorească la fel de frumos de fiecare dată.



2 comentarii :

Angel Mar spunea...

O orhidee frumoase Mihaela. Felicitări pentru cultură. Cu stimă

Unknown spunea...

Mulţumesc foarte mult, Angel Mar! Îţi urmăresc activitatea cu mare interes.