miercuri, 8 ianuarie 2014

Odontoglossum Margarete Holm ''Larkspur''

  Una dintre cele mai frumoase exemplare de Odontoglosum, cu flori mătăsoase şi cochete. Nu excelează la combinaţia de culori dar modelul pictat pe petale face toţi banii. Deşi am mai văzut exemplare în magazine, de data asta am rămas uimită de mărimea florilor. Aproape că nu am recunoscut-o.


  Am ajuns în magazin mai mult întâmplător. Destinaţia iniţială era un alt magazin unde ar fi trebuit să găsesc '' orhidee-mix''. Spre marea mea dezamăgire nu aveau decât phalaenopsis. Aşa că dacă tot eram în zonă am intrat în al doilea, unde nici măcar nu fusese anunţată oferta de orhidee. Chiar de la intrare se vedea standul cu flori dar nu ochisem nicio orhidee. Preţ de o secundă am avut intenţia de a ieşi din magazin, dezamăgită din nou. Dar paşii nu au luat-o înapoi ci direct spre locul unde erau aşezate ghivecele cu flori. Pe măsură ce mă apropiam am început să desluşesc undeva mai jos, pe ultimul raft, flori de dendrobium nobile alb, apoi ceva ..''mixuri''. Când am ajuns foarte aproape deja inima  îmi bătea mai tare, de bucurie că mixurile erau foarte frumoase şi sigur nu plecam de acolo fără să iau măcar una singură.


 Printre câteva gălbioare adorabile, o Beallara cu flori absolut superbe, şi alte mixuri ademenitoare, Margarete Holm părea foarte sigură că o voi scăpa de curentul din magazin. Tija lungă împodobită cu flori parcă voia să iasă în evidenţă mai mult decât celelalte. Iniţial am fost atrasă de Beallara, apoi de o gălbioară veselă şi luminoasă ca o zi de primăvară. Din păcate ambele erau firave şi fără speranţa unei noi înfloriri prea curând. Margarete Holm în schimb a fost surpriza surprizelor. Doi dintre pseudobulbi au fiecare câte două tije în creştere, şi dacă nu se vor fi sinchisit prea tare de schimbările majore de mediu, mă voi bucura de flori o perioadă mai lungă de timp.




  Câteva informaţii despre Odontoglossum : este o orhidee simpodială, originară din zonele tropicale şi subtropicale ale Americii. Înfloreşte pe toată perioada anului, în funcţie de tipul de hibrid, pe pseudobulbi ajunşi la maturitate. Fiecare pseudobulb produce două tije florale. Ca şi alte orhidee, hibrizii sunt mai uşor de cultivat decât speciile. Vara este nevoie de lumină indirectă, razele soarelui nu trebuie să ajungă direct pe plantă. Se simte foarte bine pe o orientare N-N.V. Temperatura maximă agreată este de 27 de grade Celsius. Substratul trebuie menţinut umed între udări. Dar nu foarte tare şi niciodată iarna. Nu are perioadă de repaus dar se reduce udarea şi se opreşte fertilizarea pe parcursul iernii.
  Aş vrea să se simtă cât mai bine la mine şi să mă bucur de florile ei frumoase mulţi ani. Am văzut că cineva avea o Margarete Holm de 10 ani ....

Niciun comentariu :