sâmbătă, 25 ianuarie 2014

Doritaenopsis Tying Shin Phoenix 'Caribbean Sunset'



  Una dintre ''specialităţile'' colecţiei mele de orhidee. O orhidee pe care am găsit-o într-un supermarket, la un preţ mai mult decât surprinzător. Am fost uimită, fascinată şi fericită când am văzut-o alături de alte orhidee comune.
  Mi-am dorit-o din prima secundă şi nu am întârziat în a-mi alege un exemplar cât mai reuşit. Din fericire am găsit o plantă care avea şi un keiki. Nu bazal, un keiki crescut foarte frumos lângă mama lui şi la fel de sănătos ca şi ea.




  Frunzele sunt mai lungi şi mai subţiri faţă de cum le au alte phalaenopsis sau doritaenopsis. Lungimea este în jur de 30 cm iar lăţimea variază între 5 şi 7 cm. Culoarea este de un verde pătrunzător, uşor mai deschis la frunzele tinere. Sunt frumos arcuite, dându-i orhideei un aer luxuriant. Tijele florale nu cresc foarte înalte. Undeva la 40 cm., putând ramifica frumos în condiţii optime.
  Florile sunt punctul de atracţie, aşa cum se întâmplă cu majoritatea orhideelor.


 
  Culoarea este destul de greu de descris. Aproape la fel de greu ca şi captarea exactă cu aparatul de fotografiat. Dacă centru florii este un amestec de nuanţe cyclam, spre marginile gălbui petalele şi sepalele capătă nuanţe de maro roşcat. Maro e cam mult spus, totuşi. Însă nu pot găsi un echivalent cât mai apropiat de această nuanţă. Interesantă este şi capacitatea florilor de a-şi schimba oarecum nuanţele în funcţie de lumină. Ceea ce definitivează întregul tablou de culori este ''năsucul'' alb. Exact aşa cum trebuia să fie. Albul îi conferă o notă veselă, ştrengărească şi nu-mi imaginez că s-ar fi putut potrivi altceva mai bine.
  Şi pentru ca totul să fie şi mai frumos, această orhidee perfectă are şi parfum. Delicat, îmbietor, minunat. La fel ca şi ea. Tying Shin Phoenix 'Caribbean Sunset', un nume sofisticat pentru o orhidee sofisticată ...

Niciun comentariu :