duminică, 25 mai 2014

Final de primăvară

  Mai sunt foarte puţine zile şi vara îşi intră în drepturi depline. Cu razele fierbinţi de soare, cu infinitul cer albastru, cu tot alaiul de flori parfumate, cu cele mai frumoase apusuri şi răsărituri de soare. Dar cel mai bine se vede şi se simte vara în grădini. Chiar dacă grădina mea e de fapt în balcon, se vede şi aici o activitate printre frumoasele mele orhidee. Multe sunt ocupate cu creşterea de rădăcini, frunze şi pseudobulbi noi. Altele, nu aşa multe cum mi-aş fi dorit, sunt ocupate cu creşterea de tije florale. Iar altele sunt încă adormite. Şi pentru că plecarea primăverii şi venirea verii trebuiau marcate cumva, am mai mărit colecţia cu trei exemplare de phalaenopsis, două  le-am cumpărat ieri după un lung pelerinaj prin magazine. Cum se întâmplă deseori şi în alte situaţii, am găsit orhideele în ultimul magazin vizitat. Culmea este că ar fi putut fi al doilea, dar l-am ocolit tocmai gândindu-mă că intru degeaba. De fapt surpriza avea să fie chiar acolo. Dar cum să fi ştiut?

  Am să încep cu noile achiziţii. Trei phalaenopsis pe care încă nu le-am identificat, dar sper să reuşesc în curând.
  Prima este cumpărată cu câteva zile în urmă. Combinaţia de roşu închis şi roz nu e una dintre preferatele mele, nici atunci când e vorba de altceva. La orhidee cu atât mai mult. Trebuie să fie ceva în plus care să facă diferenţa sau un model aparte. Dacă sepalele de jos nu ar fi fost cu mult alb, probabil orhideea era şi azi în magazin sau poate în casa altcuiva. Dar sepalele au făcut diferenţa şi am ales să o cumpăr.




  Mi-ar fi plăcut ca şi sepala de sus să fie ca celelalte dar sunt mulţumită şi aşa. Este o plantă reuşită, florile sunt destul de mari, înflorirea bogată, Rădăcini şi frunze în stare foarte bună.
  Acum revin la cele cumpărate ieri. S-a întâmplat de multe ori ca la Auchan să găsesc plante frumoase şi chiar deosebite. Dar s-a întâmplat să fie şi plante în stare foarte proastă, aduse aşa sau pur şi simplu ignorate de angajaţii magazinului. Pe cât posibil plantele de acolo trebuie cumpărate cât mai repede de la sosirea în magazin. Altfel rişti să nu mai ai ce sau să nu mai poţi cumpăra. Nu este o regulă însă general valabilă. Sau o regulă aplicată de fiecare dată. Mai sunt şi excepţii. Din păcate însă destul de rare.
  Ieri, pe raft aşteptau multe flori să fie cumpărate. Preţul foarte bun şi multitudinea de culori au făcut destui clienţi ai magazinului să roiască în jurul lor. Nu ştiu însă câti au admirat şi câţi au cumpărat. Cele două pe care le-am ales mă aşteptau, cu siguranţă, pe mine. Altfel cum să mă gândesc că nu le-a văzut altcineva?
  Rozalia nu este ceva ce căutam dar când am văzut-o nu am avut niciun dubiu că vreau să fie a mea.



 

Şi cum detaliile fac diferenţa şi ca totul să fie mai interesant, mi-a plăcut forma năsucului, acele aripioare din jurul lui, evident mai mari decât la alte flori. Modelul de pe petale şi sepale este unul delicat iar combinaţia de culori, şi ea, una discretă. Planta pare destul de tânără după numărul de frunze, iar florile deşi sunt doar cinci 
la număr formează un buchet încântător.
Despre cea de a două orhidee pot să spun că am rămas uimită de delicateţea şi fineţea florilor. 
   



 Mi se pare de o gingăşie absolută. În primele minute mă uitam la ea încercând să-mi dau seama ce mă uimea mai mult. Acele picături de culoare din jurul năsucului? Mai mari şi mai deschise cu vreo două nuanţe decât restul. Sau poate acele puncte discret aliniate pe limbuţa unora dintre flori? Da, cu siguranţă aceste mici detalii erau ceva ce făcea parte din farmecului orhideei. Dar ceea ce m-a frapat încă de la început a fost faptul că labelumul este aproape în întregime ... alb. Doar puţin galben se vede pe ici pe colo, în rest totul este alb. Nu mă gândeam să găsesc prea curând o floare cu petale, sepale şi labelum albe. Da, îmi place din ce în ce mai mult şi sunt foarte fericită că frumuşica a fost să fie a mea. 


  Acum să revenim la grădina din balcon, unde se petrec lucruri frumoase. Printre cele mai frumoase este reînflorirea vandei Kulwadee Big Spot. O reînflorire destul de rapidă, ţinând cont că planta a fost înflorită în luna Decembrie şi a avut nevoie de timp pentru acomodare la condiţiile oferite de mine. Se pare că acest lucru s-a întâmplat desul de repede iar Vanda a ţinut să-mi demonstreze acest lucru prin flori noi. 


  Alături de ea, alte hărnicuţe au reînflorit, continuă înflorirea sau pregătesc noi tije. Dintre ele, cea mai aşteptată a fost Phalaenopsis Black Bird, alintată Porumbiţa (chiar dacă traducerea este alta), şi asta pentru că am vrut să fiu sigură că e fericită la mine, după ce anul trecut am salvat-o de la tomberonul unde era să ajungă. Dacă mai întârziam câteva minute nici nu aş fi ştiut că cineva avea să arunce una dintre cele mai adorabile flori la coşul de gunoi, pentru că nu mai avea decât o floare şi nu se arătase nimeni dornic să o cumpere. Nu ştiu dacă ea a fost cea norocoasă sau eu. Este sigur însă că amândouă am avut şi avem de câştigat. Cred că simte şi ea cât de mult o iubesc, pentru că pe lângă tija nouă, deja cu două flori deschise, a mai apărut una, spre totala mea uimire dar şi încântare. Poza de mai jos este chiar cu ea. Porumbiţa mea iubită.


  Şi mai jos urmează alte orhidee care au reînflorit sau care continuă să facă bobocei pe tijele pe care au avut deja flori. Nu mă pot amesteca eu în treburile lor, chiar dacă nu înţeleg unele chestii. Cum ar fi de ce Phalaenopsis Little Gem Stripes face boboci în disperare dar nu păstrează florile deschise mai mult de două-trei săptămâni. Dacă ar fi rămas înflorite toate, acum ar fi avut în jur de 27 de flori pe o singură tijă. Care este planul ei? Doar ea ştie .. 
Printre altele se regăsesc mai jos şi Phalaenopsis Venetian Peach, Phalaenopsis Rose Girl şi nu în ultimul rând Doritaenopsis Tying Shin Phoenix 'Caribbean Sunset'. Ajunsă şi ea la o a treia reînflorire, cu aceleaşi minunate flori parfumate.






  Urmează să înflorească Odontocidium Tiger Barb, Wilsonara Zoe"s Fire, Goodaleara Tahitian Dancer şi alte câteva Phalaenopsis care au tijele în diverse stadii de creştere. Sper ca totul să meargă bine în continuare, să nu am probleme de niciun fel, cu niciuna dintre frumoasele orhidee. 
 Dacă doriţi să vedeţi mai multe imagini le găsiţi pe Flickr, la adresa  https://www.flickr.com/photos/mikaella06/ .
   Vă doresc un final de primăvară încărcat de flori, senin, cu soare şi  multe satisfacţii!








Niciun comentariu :