miercuri, 5 februarie 2014

Phalaenopsis Brother Stripes

  Peste căteva săptămâni prima mea orhidee împlineşte 5 ani. Acum 5 ani, ea deschidea o poartă spre o pasiune care nu credeam să ajungă atât de mare. Îmi amintesc perfect ziua când am luat-o din magazin. Nu era plănuit să fac asta. Motivul era că trebuia să cumpăr flori cu ocazia zilei de 8 Martie, Ziua Femeii, şi nu mai voiam banalele buchete. Aşa că m-am dus la unul din magazinele Hornbach din Bucureşti. Cel mai apropiat de casă. Aveam în gând să cumpăr două ghivece cu ceva flori drăguţe. Nici prin cap nu mi-a trecut că aş putea lua chiar orhidee. Orhideele erau pentru mine atunci .... de domeniul fantasticului.
  Când am ajuns la raionul de flori, orhideele phalaenopsis abia fuseseră aduse. Le-am văzut imediat şi am ştiut din prima secundă că orhidee voi cumpăra. Am ales două plante cu flori albe, simple, fără nici un fel de model sau vreun strop de altă culoare. Şi pentru că era 8 Martie, meritam şi eu una. Aşa că soţul meu văzând cât sunt de încântată mi-a spus să aleg una care îmi place, cadou din partea lui. Am ales-o pe sărbătorita, pe bătrânica mea cuminte care în toţi aceşti 5 ani mi-a adus multă bucurie în suflet cu florile ei frumoase. A înflorit în fiecare an, exact în această perioadă.


  Anul acesta a făcut doar ramificaţii pe cele două tije crescute anul trecut. Nu m-am supărat, era ceva nou pentru ea şi pot să spun că s-a descurcat foarte bine.


  De când o am, mi-am pus de vreo două ori întrebarea .. de ce se numeşte Brother Stripes? N-am găsit niciodată un răspuns exact. Puteau fi multe variante, mai mult sau mai puţin aproape de adevăr. Însă în mod total neaşteptat, răspunsul l-am primit chiar ieri dimineaţă, când unul dintre bobocii de pe a doua ramificaţie s-a deschis.
  Uimită, aproape şocată, fascinată şi lăsată cu gura căscată de-a dreptul, de bătrânica mea care mi-a făcut o surpriză colosală.


  Este pentru prima dată când văd aşa ceva. Practic sunt două flori într-una singură. Am bănuit că nu va fi o floare normală, în momentul când bobocul respectiv mi-a atras atenţia prin forma sa ciudată. Am crezut că va fi o floare cu ceva în plus. Însă a fost cu ceva mult mai mult .


  Este singura floare din toate care arată aşa. Restul sunt absolut normale. Acum nu mă pot opri să nu mă gândesc cum ar fi fost mai multe .... O tijă cu 4-5-6 flori duble. Poate data viitoare?  Numai dacă va fi şi ea de acord ..

Niciun comentariu :